helo

Hej!

Nu har vi faktiskt varit lite aventyrliga.

I tisdags kopte vi med oss massa frukt till rummet och myste, frossade i mango, vattenmelon, ananas och kokos medan vi spelade kort..

I forrgar gick vi upp tidigt, at frukost pa vart hotell, dar for ovrigt varldens sotaste "gubbe" jobbar. Idag nar vi skulle ga bjod han oss pa malaysiskt godis. Klockan nio skulle vi bli upphamtade, men tid ar ju inte sa viktigt sa var privata taxichauffor kom narmare kvart i tio. Han hade i uppgift att kora oss vart vi an ville pa fyra timmar. Vi villa ha vart forsta stopp vid Langkawi cable car, vilket ar typ en linbana dar du aker upp till toppen av ett hogt berg och far en jattefin utsikt. Med var sjalvklara tur var stallet stangt p.g.a underhall. Pa vagen upp dit bliev vi stoppade i en poliskontroll, och vi anar att var chauffor fick boter for att Sofia och jag inte hade balte pa oss (om mammor oroar sig nu, sa fanns det faktiskt inte mojlighet till baltesanvandning i bak). En polis kom fram till Amanda och bad henne veva ner rutan. Han fragade om vi hade betalat mannen for att kora runt pa oss och vad vi betalade for det. Sen fick vi aka vidare efter lite fotografering av registreringsskyltar o.dyl. Efter det bad han mig och Soffan fejka att vi anvande balte. Nasta stopp var seven mills. Skulle vara sju vattenfallspooler som man kunde aka ner emellan. Allt vi kom till var en liten flod ( detta efter att ha klampat upp i trappor i en kvart ). Svettiga och envisa sa bestamde vi oss for att ta den enda stigen och fortsatta vandringen i hopp om att hitta dessa fantastiska pooler. Icke sa nicke. Efter att ha gatt brant uppfor i djungeln i mer an en halvtimme sa satte regnet in. Sporegn. Vi fortsatte lite till och motte nagra som vart uppe som inte ens hade tagit sig hela vagen. Vi gav upp. Gick ner igen med mycket lattare steg. Annu en besvikelse alltsa. Vi sag senare att den vagen inte var den ratta, och den vagen man skulle gatt gick inte att hitta. KUL!

Sen blev det en tripp till en strand med svart sand. Inte sa mycket att se, men nu har vi ju i alla fall sett nat tankte vi. Var chauffor foreslog glasblasning som nasta stopp, men sjalvklart hade de lunchstangt nar vi kom dit. Sjalvklart! Vi skrattade oss in i nasta butik dar de gjorde batiksaronger m.m. Vi sag en kvinna in action och fick ta kort. Hon fragade om vi ville hjalpa till att farglagga tyget och da fick vi mala sjalva. Roligaste pa hela dagen. Vi fick ju kanna oss lite viktiga.

Sen akte vi till ett kopcenter. Dar kandes det mer som hemma for oss. Vi at, shoppade lite och akte hem, mora i vara kroppar. Vi tog en dusch, gick ut och at springrolls och gick hem och at farsk mango pa rummet.

Igar tog vi nya tag och efter frukost akte vi till cable car igen. Idag hade vi battre lycka och fick aka upp. Det var jattefin utsikt och ikvall ska vi bara ata, packa och sova.

Idag har vi checkat ut fran Sweet inn, spenderat dagen med kortspel och boklasning. Snart ska vi ata for att sen ta oss till flygplatsen framat kvallen och aka till Kuala Lumpur och sova en natt. Den 16 beger vi oss till Bali. Som jag langtar!