What happens in Vang Vieng..

Ja, var ska man borja. Bloggandet har blivit valdigt lidande sista tiden, men det har sin forklaring. TUBING. Alltsa, har man inte varit dar sa forstar man inte hur roligt, underbart, fantastiskt, unikt och underhallande det faktiskt ar. Jag hade anda forvantat mig att det inte kunde bli roligare an forra aret, men dra mig baklanges vad fel jag hade. Egentligen om man tanker efter, hur fel kan det bli med en kombination av buckets, ol, badringar, barer, storda manniskor och sol? Vi har traffat sa manga parlor att halften vore nog. Kanadensare, engelsman, sydafrikaner, norrman, australiensare, skaningar, norrlanningar, stockholmare, vastgotar. You name it, sag nan vi inte traffat! Sag till och med en och en annan fran Bali och Gili. Stamningen i Vang Vieng ar obeskrivlig och vi har fatt en helt ny bild av "We no speak Americano" och "Don't stop believing". For er som inte vart pa tubing sa ar det helt enkelt massa barer utmed en flod som du aker emellan med badringar. Dricker, festar, dansar, connectar och har javligt kul helt enkelt! Kvallen spenderas pa nagon av barerna, Q-bar, Oh la la-bar eller Bucket bar. Ett valdigt avslappnat stalle helt enkelt. Alla restauranger har vannermaraton, sa om man ar trott kan man sitta dar och dricka en fruktshake. Vi levde bara pa baguetter som vi kopte pa gatan, pannkakor och fruktshakes. Vi at mest for att vi var tvungna eftersom vi hade sa roligt att vi glomde bort att vi var hungriga.

Forsta dagen gick vi verkligen all in. Lite for mycket all in om man skulle kunna beskriva det sa. Vi mjukstartade med en ol for att sedan hava i oss nagon bucket for mycket tillsammans med ett par olspel som flip the cup. Trots att jag tyckte att jag var sa duktig och bjod bort det mesta av mina buckets. Skenet kan bedra. Jag blev lite for glad i hagen helt enkelt men det ar sant som hander. Efter en av de sista barerna gick jag pa toa, reste mig for fort, blev yr, tappade balansen och ramlade helt enkelt rakt ner i marken. Men nasan forst, ja! Solglasogonen skar in i nasan och lamnade ett ordentligt sar. Tur att det finns godhjartade svenska manniskor som tar hand om en nar ens vanner ar langt borta i fjarran, eller egentligen bara utom synhall. Jag blev ompysslad och omplastrad av bade den ena och den andra. Annars hade jag kanske legat dar an. Sen gick vi och at en bit och sen blev det mest sova for hela slanten.

Det blev sammanlagt tubing fem dagar, en hel rehabdag och en dag dar vi bara vagade oss ut pa kvallen och hangde pa bucketbar.

Forutom nasan som nu ar mycket battre sa drog jag till med en ordentligt stukad lillta som jag fortfarande kanner av sahar typ tva veckor efter. Hade jag inte vetat battre hade jag slagit vad om att den var bruten. Nacken fick sig nog en strackning ocksa, men det ar lattfixat nu nar vi ska ga och ta massage efter denna internetstund. Inga konstigheter alls!

Efter Laos och tubing flog vi over till Bangkok och akte darifran ner till Koh Phangan efter en natt pa hotell. Det var dags for Full Moon Party. Det var ocksa lika overraskande roligt som forra gangen och vi gick bade pa pre-party och full moon. Traffade ytterligare folk fran Umea och hade kul med massa annat folk. Mest svenskhang, men det ar ju inte helfel det heller.

Nu ar vi pa varldens basta o, Koh Tao. Har ar vi nog i en dryg vecka och sen aker vi over till Phi Phi. Vadret har ar jattedaligt, sa vi haller tummarna for att det vander snart. Inatt bodde vi i ett skabbigt rum pa Lotus, tog forsta basta nar vi kom fram, men nu har vi bytt upp oss och bor i en jattefin bungalow pa Sairee med varmvattendusch. Vi tyckte det var vart nagra extrakronor.. Ikvall blir det sjalvklart hang pa Lotus Bar. En klassiker!

Nu ska vi snart kila ivag pa massage. Hors snart igen!

Forresten, om ni ar intresserade har Sofia Hedlund lagt upp ett album fran tubingen pa facebook. "What happens in Vang Vieng" och eftersom jag sakert har missat en massa pa min blogg kan ni kika in pa Amandas http://amandasofiehult.blogspot.com/ och ta er en titt..

Kramar Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0