GILI, Blacksand, therma khasi & sama sama

Gili var helt obeskrivligt underbart, magiskt, fantastiskt, forundransvart och alla andra bra ord man kan komma pa. Mysigaste on nansin tror jag. Vi bodde pa ett skabbstalle for dyra pengar forsta natten. Den storsta kackerlackan nansin kom pa besok, sa vi bestamde oss for att leta vidare efter en natt dar. En kille fick med oss till ett homestay ganska langt bort. Blacksand hette det, och det visade sig att Jackie hade visat oss till det mysigaste stallet nagonsin. Vi betalade typ 25-30 kronor per person. Perfekt!

Pa Gili ar det fest mandag, onsdag och fredag och eftersom vi kom en onsdag sa bestamde vi oss for att ga ut. Det blev lite halvhjartat eftersom alla var lite halvkrassliga i magen, vilket vi for ovrigt ar har mest hela tiden. Vi satte oss pa Tir Na Nog, en irlandsk bar, dar vi drack lite ol och hangde mest med locals. Vi traffade Eddie som skulle bli var van veckan igenom. Sofia larde honom all svenska hon kunde och han kunde inte fa nog. Folket ar jattebra pa svenska.. Nastan battre an vad de hanterar engelskan faktiskt. Nagra timmar senare gick vi hem.

Dagen efter gick vi upp och letade upp det nya boendet och sen begav vi oss till stranden. VILKEN JAVLA STRAND. Helt sagolik. Turkost vatten och vit sand. Sag ungefar ut som Lake McKenzie som vi sag i Australien. Superfint verkligen. Kvallen blev lugn. Vi hangde med vara tyska grannar Erich och Max och en local som hangde mycket pa vart homestay, Seng. Vi satt ute pa terassen, lyssnade pa musik, pratade, bjods pa risvin av Seng, vilket han looovade inte inneholl nan alkohol. Sakert!! Asstarkt. Efter nagra timmar gick vi till marknaden och at kyckling tillsammans med Erich och Max for typ 10-15 kronor, sen gick vi hem och lade oss.

Fredagen forsokte vi oss pa snorkling, vilket inte gick sa bra eftersom det var extremt stromt. Vi bara flot ivag hela tiden, sa vi missade alla skoldpaddor som alla pratat om. Sen lag vi pa stranden nagra timmar innan vi gick tillbaka hem och traffade Erich som fragade om vi kande nagra svenska tjejer som var pa on. Det visade sig att de hade traffat de andra Skovdetjejerna och Anna hade helt enkelt fragat dem om de visste tre svenska tjejer som var pa Gili. Odets ironi tog vid, och sjalvklart bodde de grannar med oss. Agaren till vart homestay var och halsade pa i tva veckor eftersom han jobbade i Schweiz, precis under den tiden vi var dar och han bjod med oss pa middag med familjen dar vi fick sitta pa golvet och ata med handerna, tillsammans med alla som bodde dar. Det var sa himla mysigt att uppleva livet de lever. De bjods pa ris och grillad fisk och massa andra goda tillbehor. De gick och kopte ol till oss och sen kom Erich och Max och joinade oss ett tag, sen gick alla fem till tjejerna och forfestade hemma hos dem. Efter oldrickande, svenskpratande och skrattande sa gick vi till Rudy's som holl i tyglarna for kvallen. Amanda och jag stotte pa agaren till Blacksand igen och han bjod oss pa ol hela kvallen, vi fick inte saga nej. Sen traffade vi Eddie och hangde med honom och hans kompis. Sjukt kul att hanga med lokalbefolkningen anda. Lite annorlunda an att hanga med alla andra turister. Det blev en hard kvall, dock sjukt kul. En skottsk kille bad mig att fucka off och att han aldrig mer ville se mig for att jag inte trodde pa att han var fran skottland. Sjukt kul hade vi at det.. Amanda och jag traffade pa en kille som vi sett pa flygplatsen i Kuala Lumpur som var fran Sverige. Jag algade fram och fragade om han varit dar samtidigt som oss och det stamde mycket bra. Han hade vart ute pa turne med Sibel som var med i idol och han bjod pa stor underhallning. Vi lyfte ner fyra stolar till stranden och satt dar till klockan var fem pa morgonen och Staffan simmade ut medan hans kompis tittade pa. Vi gick hem..

Nasta dag blev lugn. Efter stranden gick vi till tjejerna pa coconut dream och satt och pratade i flera timmar. Vi gick hem och duschade, sen gick vi allihopa till marknaden och at grillad fisk var 10 kronor som var to die for. Sen gick vi och lade oss.

Sondagen forsokte vi oss pa strandhang, men det borjade regna direkt sa vi satte oss pa en restaurang och satt dar i nagra timmar och drack en mangoshake. Vadret sprack upp och Mandi, Soffan och jag gick till stranden och at lite chips innan vi gick hem och duschade. Vi gick tillbaka till dem. De gick ner och kollade pa film, vi gick och at och kande att vi missat for mycket av filmen sa vi gick hem och satte pa en film pa vart rum istallet. Jattemysigt!

Pa mandagen gick vi upp lite tidigare och gick bort till tjejerna som skulle aka tillbaka till Bali for att ta en flyg till Australien. Det blev ett vemodigt hej da. Sen gick vi till stranden. Vi duschade, at varldens storsta portion grillspett. Goda, men vi rullade tillbaka till rummet. Sminkade oss och sen skulle vi festa igen. Vi gick och tog en drink vid stranden och gick sen vidare till "utestallet". Det var sinnesjukt dalig musik och vi sag skotten som bett mig dra at helvete. Han skamdes och stod och kollade at vart hall hela kvallen. Annu roligare! Vi gav upp och gick hem.

Tisdag, tidig uppgang for att lamna denna paradiso. Jag hade dragit pa mig varldens illamaende, som faktiskt inte berodde pa bakfylla eftersom vi knappt druckit nat. Batresan gick dock bra och vi somnade gott bade jag och mandis. Sen akte vi minibuss tillbaka till Kuta. Vi ville ju allra helst bo pa Kedin's inn igen, men det ar typ alltid fullt sa vi raknade med att de inte skulle ga. Men turguden var pa var sida och vi fick till och med tillbaka vart gamla rum trettiotvaan. DET kandes bra! Kanns som om vi aldrig lamnat Kuta. Det blev en shoppingtur och igar, onsdag blev det tvatthamnting och poolhang. Sen gick vi till stranden nagra timmar for att se solnedgangen, vilken var en besvikelse eftersom den gick ner bakom moln. KUL. Sen duschade vi, gick och at, och sen blev det ol och utgang pa Sky Garden. Stotte pa en norsk som pluggade har, vilket typ alla verkar gora. Sen sag jag tva tyskar som sag sjukt svenska ut. Ack sa fel jag hade. Den ena hade iforsig en norsk pappa, sa det var ju inte sa fel anda.. Det roligaste pa hela kvallen var nar jag sag en kille jag tyckte jag kande igen fran Laos forra aret. En dansk som reste med sin pappa da.. Mycket riktigt sa ser jag pappan komma lunkandes strax efter. Sjukt kul, sa jag gick fram och tog en bild pa dem.

Idag har vi bara atit frulle. Vadret ar halvdant, sa det blev bloggning och formodligen lite shopping.. Sen blir det var utgang skulle jag tro. Eller det vet jag ju..

Saknar inte Sverige just nu. Bali ar grymt. Pa lordag aker vi till Bangkok och tar in pa hotell. Sen sondag bar det vidare av mot Vientiane i Laos. Vi stannar dar en och en halv dag och sen da smaller det.. TUBING i Vang Vieng. Ah, vad det ska bli kul!!!!!!

Puss pa er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0