wet'n'wild

Det blev fest med danskarna och sedan utgang med hostelet till SinCity dar vi hade roligt hela kvallen och dansade och hade oss. Dagen efter blev det lugna muggar vid poolen innan vi at en utsokt paj som vi tillagat. Dock at vi alldeles for mycket alla tre och blev proppmatta, men vi var pa't igen och efter lite goon var vi redo att mota utelivet i Surfers an en gang. Denna gangen blev vasterasare varat lyckliga sallskap under Backpacker's big night out som var pa gang under onsdagen i surfers paradise. For 30 dollar fick vi intrade till fyra barer, gratis bal, och gratis drink pa utestallena. Det blev en tuff kvall som slutade pa olika satt for oss alla. Morgonen efter skrattade jag och Amanda som tva idioter at Sofias kvall av forklarliga skal. Amanda och jag lyckades scora tre barer av fyra, medan Sofia klarade av en.

Torsdagen blev en soft dag och en soft kvall med filmtittande. Enda gangen vi gick utanfor dorren till var lagenhet var for att handla mat till var tacokvall. Myskvall blev det och Sofia somnade som en stock i soffan. Pa fredagen var vi uppe med tuppen, motte Elin som numer reser med oss for att aka till vattenlandet Wet'n'wild dar jag overraskade och akte tre olika laskiga grejer. Mina vanner tyckte nog att det var jobbigt att jag fick panik nar vi val kom upp. Jag akte dock bl.a en tunnel som var kolsvart, som gick otippat bra med tanke pa min cellskrack. Jag var stolt efter iaf, alla som kanner mig vet att jag hatar saker som gar fort. Men jag overlevde. Det mest storande under dagen var vasterasarna som inte visste vad de skulle gora nar de motte oss i parken. Fjantkillar. Men under kvallen nar vi festade fick vi stalla dem mot vaggen och da skamdes de for att de inte hade halsat. Det blev aterigen en bra kvall och jag var inte hemma forran efter fem efter att ha vart pa balkongfest/bastufest. Lordagen blev pooldag med avslutning spontanutgang till bedroom som jag tidigare lyckats missa inredningen pa under tva hela kvallar. Det var en okej kvall och imorse akte vi vidare till Brisbane klockan 9.20. Sa det var ett trott gang som lamnade surfers. Men nu ar vi har och lyckades for tredje gangen bo pa samma stalle som danskarna och vi har aven funnit var hollandska van Felicia har. Idag har vi gatt runt pa stan. Jag har kopt mig ett par shorts, ett linne och ett par nya solglasogon eftersom ett par har gatt sonder och jag tappat bort det andra paret. Vi motte sjalvklart vasterasarna pa stan. vi har vara aningar att de stalkar oss, men det ar inget som har blivit bekraftat annu. Idag vagade de i alla fall komma fram och prata. Modigt av dem. Nu har vi precis kommit hem fran picknick i en park med brod, kex, ost, oliver, dip och massa annat gott. Nu ar vi matte och ska ta en dusch, sen blir det nog bara att ta det lugnt ikvall och sova i tid. 

I overmorgon ar det Australia day, far se vad vi hittar pa. Vasterasarna berattade att har i Brisbane finns det ett kackerlacksrace som man kan betta pa vilken kackerlacka som aker fortast fram pa en barkbat. Helt sjukt, men inget forvanar langre. Tyvarr missar vi detta race da vi befinner oss i Noosa vid den tidpunkten. Bull som vara skanska vanner skulle sagt.

Nu ska jag kila. Hoppas allt ar bra hemma.

Kram Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0