miss & lycka..

Ja efter att jag skrev sist sa gick vi till den lokala supermarket som ligger precis bredvid vart hostel. Var planerade finmiddag med kyckling, klyftpotatis och tzatsiki fick bli potatis, tzatsiki och kex. Det trakiga var dock att vi rakade kopa sot acklig grekisk yoghurt att gora tzatsikin pa sa det smakade fan, trots att jag gjorde allt som stod i min makt med hjalp av saltet att fa den battre. Kvallen fortsatte pa samma satt. Vi satt och kollade pa Sex and the City filmen medan vi at och hade bestamt oss for att unna oss en kladdkaka pa var myskvall, men ingen form fanns sa vi satt helt seriost och at smeten med gradde. Sa javla ackligt efter tre tuggor, sa det var en komisk afton. Vi gick och lade oss i sangen och medan Sofia berattade sagan om rodluvan och vargen sa somnade jag som en stock, jag fick inte ens hora slutet..

Hon uppdaterade mig dock morgonen efter och efter denna update blev det en promenad till Coles for att handla mat for resten av veckan och framforallt frukost som vi var extremt sugna pa. Efter matkop som blev lite dyrare an vad vi hade forvantat oss sa traskade vi lyckligt hem igen med vara tunga tunga kassar. Efter frukost blev det stranden dar vi lag och svettades i nagra timmar innan vi gick tillbaka och borjade tillaga kvallen middag, kangurukott, ugnsbakad potatis och en god sas till. Det smakade inte huggorm som min kara syster Anna skulle sagt. Efter bier hier, mat och "How to lose a guy in ten days" sa blev det dusch for oss alla samtidigt, trangt men effektivt och sen blev det smink och mer beer. Sen gick vi over till dormdelen av hostlet dar vi joina upp med resten av vara hostelvanner. vart hostel erbjuder gratis intrade till olika klubbar varje dag med en gratis drink sa vi provade pa det och gillade klubben vi hamnade pa. SinCity kandes valdigt posh, men det var trevligt. Det trakiga med oss ar att vi ar sjukt krasna nar det galler killarna eftersom skandinaviska killar ar oslagbara utseendemassigt.. Men vi dansade och hade sjukt kul till grym musik!

Imorse var vi nastan uppe med tuppen och efter morgonmat sa tog vi en promenad till en travel agency dar vi nu har bokat alla aventyr for resten av resan. nu ar fraser island, segling i whitsundays, magnetic island, cape tribulation och massa annat fixat. Boende ar fixat och vi fick verkligen ett overkomligt pris. Alex, var formedlare ar numer var van och hon later oss anvanda internet gratis har. Sa vi ar alla tre pa valdigt gott humor for tillfallet, fint vader, resten av resan nastintill spikad och betald och ikvall blir det utgang. Forhoppningsvis traffar vi pa vara danska vanner fran Byron under forfesten. Nu blir det nog lite poolhang innan det blir dusch och min beromda lasagne.

Saknar min underbara familj.

Kram Lovisa

Kommentarer
Postat av: Emil

Din lasagne är berömd, en sådan får du göra till mig när jag kommer hem!! :)

2010-01-19 @ 16:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0