in Sydney

Nu har vi vart i Sydney i mer an tva dygn. Mysig stad med grona parker. Vi hade lite svarigheter med att hitta hostel nar vi kom hit, men eftersom allt loser sig sa kom vi in pa ett rum som vi delade med en hollandsk kille dar vi valde att stanna en natt for att sen byta till ett annat hostel som var lite billigare och lite fraschare. Sa nu bor vi pa railway YHA mitt i centrala Sydney. Igar efter hostelbyte akte vi ut till Bondibeach for att traffa Victoria Helgson som bor och jobbar har. Vi lag pa stranden och pratade och sen nar det blev molnigt och blasigt gick vi till ett supermysigt bokcafe dar vi drack varm choklad och pratade om livet. Tanken var att det skulle bli utgang, men vi orkade inte utan tog det lugnt och spelade kort pa rummet istallet.

Imorse gick vi upp, at grot som rediga flickor och sen var det dags att traffa Mike, min brevvan harifran Sydney. Jag var skitnervos, men det gick jattebra och han motte upp oss och tog med oss till ett mysigt cafe nara Bondi dar vi drack cola, pratade och blickade ut over stranden med hela Sydney som utsikt. Det blir nog en tripp dit imorgon igen, eftersom det ar stralande solsken har just nu. Det var bara locals och inga turister, for pa Bondi igar var det helt fullsmockat med folk, inte mysigt alls. Mike gav mig varldens finaste designersjal. Hade inte forvantat mig det, sa jag blev skitglad. Efter nagra timmar akte vi tillbaka till hostelet, sade hejda till Mike och nu ska vi handla lite och sen laga mat. Ikvall ska vi nog traffa en kille vi traffade i Sunny Beach nar vi var dar 07. Ska bli kul faktiskt! Imorgon blir det lite shopping och bad och sen blir det operahuset snart. Pa lordag aker vi vidare till Byron Bay.

Halsa Sverige!

Kram Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0