2010

Nyarsafton blev en bra dag och kvall. Efter att ha spenderat hela dagen i stralande sol vid poolen som tillhor gangets lagenhet sa gick vi upp, gick och handlade det sista infor middagen, tog en dusch, fixade iordning oss och borjade sen med matlagningen. Till forratt gjorde vi avocado med en supergod rora som Amanda fixade ihop. Huvudratten blev hemlagad pizza med ruccola, tomater, salami, oliver, fetaost och mozzarella. Till det hade vi en smaskig sallad innehallandes bla soltorkade tomater. Maten var lyckad, speciellt forratten som var oslagbar. Nu har jag aven smakat pa kangurukott, som emil bjöd pa eftersom de andra skulle ata det till middag. Det var sjukt gott, sa det blir det fler ganger!

Framat kvallen blev vadret samre och vi stanna inne i lagenheten hela kvallen, men eftersom vi var 12 stycken sa blev det varken trakigt eller tomt. Vi hade sjukt kul och mysigt och korde olspel och liknande vilket var valdigt underhallande. Kanns sjukt att umgas med folk som pratar sa mycket västgötska nu nar vi vande oss vid skånskan. Men det kandes som man var hemma, emellanat var det extrem dialekt som kom fram men det gar ju bara att skratta bort. Vi skrattade och hade kul hela kvallen och vi kom inte i sang förrän klockan hade blivit sex pa morgonen. Dagen efter var en pyjamasdag, vilket var välbehövligt. Det blev två filmer, Fired Up och Save private Ryan. Hade svårt att hålla mig vaken, men det gick till slut.

Dagen efter nyarsdagen blev det en sväng pa stan for oss, jag köpte mig sovkläder eftersom jag glömde min sovtröja första natten i Bangkok. Efter det blev det fika pa Starbucks innan vi gick tillbaka till lägenheten för att laga mat. Wok med nudlar. Sen satte jag mig och hjälpe Johan med patienser innan vi bara tog det lugnt och umgicks resten av kvallen. Jag ringde till min älskling Almis som fyllde 11 igår och det var så roligt att prata med min snutta. Resten av kvallen tog brudarna det lugnt och målade naglarna medan killarna satte igång med supande än en gång. Till slut blev det breakdance och nagellacksmålning även hos killarna. Lila och rosa var populära färger. Tjejerna gick ocoh lade sig, men jag stannade uppe ett tag till med Johan, Jonas och Jesper innan vi bestamde oss för att sängen var ett skönare alternativ en ett heltäckningsmattetäckt golv. Vi vaknade inte förran vid ett så den här dagen flyger förbi. Nu står Sofia och steker pannkakor för fulla muggar som vi ska ha med oss pa färden mot Sydney som blir av ikväll. 20.00 går bussen från busstationen här. Så snart blir det packning för fulla muggar. Vi hörs när jag kommer till Sydney! Ska bli kul eftersom vi har en del folk vi ska träffa där. Bla min brevvän som jag haft sen jag gick i sexan. Spännande!

Kram Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0