still in Airlie Beach

Vi hade tva rehabkvallar da vi bara tog det lugnt pa rummet. Det behovde vi, speciellt eftersom bade Sofia och Amanda kande sig lite halvkrassliga da forkylningar spokar. Vi sov lange och gjorde inte mycket pa dagarna. Vadret har vart halvdant. Har gatt bra att ligga vid lagunen ett tag, men det blir ofta kraftiga regnskurar emellanat. I forrgar kvall blev vi overtalade av Niklas och Johan att gora iordning oss for utgang sa efter snabbdusch och smink gick vi ner till hostelbaren Beaches i regnet dar vi delade pa en jug. Niklas kom och hamtade oss och drog med oss till Magnums bar istallet dar vi blev bjudna pa ol. Dar var det var ett stort svenskt gang som hangde. Bl.a en kille fran Torsby. Vi satt dar och regnet blev bara varre och varre, sa nar vi val skulle ga hem fick vi vanta tills det blev nagorlunda lugnt och sen springa tillbaka till Beaches. Iforsig ar det inte mer an typ 10 meter, men anda.. Forresten, haromdagen nar det regnade massa och vi skulle springa till koket sa rakade jag fa ltie mycket fart och halka in i koket. INTE graciost, alla kollade och jag bara satt dar och stirrade. Menmen, jag far bjuda pa detta..

Igar morse kom Elin W ikapp oss igen, sa nu bor hon pa varat rum och ska med pa samma battur. Det ska bli roligt. Gardagen spenderades at tvatt, fragesport och internet. Inte sa givande, men regnet forstor ganska mycket. Pa kvallen lagade vi fiskpinnar och sen duschade vi och sminkade oss och sen blev det goon vid stranden, under tak i regnet. Lite fjortisfylla, men det kostar att dricka ute och pengarna borjar verkligen tryta nu.. Sa vi satt dar i godan ro och drack och sen ser jag helt seriost Evelina Fredriksson, en tjej som gatt skidgymnasiet i Torsby ga forbi. Helt helt helt sjukt att man traffar pa varandra dar. Efter det gick vi in mot paddy's och drack ett glas vin tillsammans med tva tjejer fran stockholm, niklas och johan. Vi stotte pa danskarna och Vasterasara. Dar dansades det och sen gick vi vidare till Mama Africa, dar det dansades annu mer och sen blev det en promenad ner till lagunen, dar vi traffade pa Peter och Soffan. Martin hoppade i vattnet och fick vakten efter sig. Det var en bra kvall som slutade ratt komiskt. Idag tar vi det bara lugnt. Var inte hemma forran halv sen imorse och blev vackt kl 10. Sa vi har lite somn att ta ikapp. Idag har det blivit subway och nu ska vi nog ta det lugnt igen. Imorgon blir det segling och dykning i Whitsundays.

Helt seriost. Vi tre har blivit sa ackligt synkade sa det ar helt obeskrivligt. Nar vi satt i Rainbow Beach sa satt jag och lekte med en kortlek. Sa bad jag sofia gissa vilket kort jag kollade pa. Allt jag sa var att det ar ett svart kort. Hon fick tre chanser, men satte det pa forsta. Sen provade hon pa mig och jag satte det pa andra forsoket. Sen skulle vi se om det funkade med Amanda, o hon var mattligt road av min lek sa hon sa halvhjartat: ruter.... tre. O sa var det ratt!! Det ar helt sjukt. Amanda och jag har borjat saga samma meningar precis samtidigt ocksa. Har hant kanske tre ganger. O det ar inte vanliga meningar utan t.ex : And that's about it. Helkonstigt hur lika vi tanker.

En annan stord grej ar att jag har fatt talfel. Jag blandar ihop ord och meningar hela tiden. Jag har t.ex sagt
"den har fraschen ser inte sa bank ut." istallet for den har banken ser inte sa frasch ut. "Jag vill traffis fakta killarna ikvall" istallet for jag vill faktiskt traffa killarna ikvall. En annan gang sa jag "jag har inte koll pa mina megna eningar" fast det skulle vara egna meningar. helknappt. Jag blandar till och med ihop imorgon med igar och sant konstigt. det ar nog den australiensiska luften som spokar!

Kramar Lovisa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0