Segling i Whitsundays

Nu ar vi tillbaka fran en helt underbar seglingstur med Apollo. Vi hade inte kunnat be om battre vader med tanke pa att det ar regnperiod har for tillfallet. Det har kommit smaskurar vid nagra tillfallen, men det har inte vart nat vi lidit av. Vi borjade aventyret i fredags morse da vi efter lunch borjade med att snorkla. Helt fantastiska fiskar, fargerna gar inte ens att forestalla sig. Efter snorkling var det dags for ett provdyk. Amanda, Soffan, Elin och jag var i samma grupp och fick dyka ner bland alla fiskar tillsammans med dykinstruktoren. Det var lite laskigt att andas under vattnet, men det var sjukt haftigt och nu ar jag annu mer bestamd pa att jag vill aka tillbaka till Koh Tao nasta ar for att ta dykcertifikat. Var instruktor Max matade fiskarna och jag fick klappa en stooor fisk. Jag rev mig dock pa en korall mitt i handflatan, men det var det vart. Det kandes verkligen konstigt att vara nere pa botten bland alla fiskar medan allt vatten var over en, men det var verkligen roligt! Vi sag en rocka dar nere ocksa.

Kvallen spenderades pa middag och lite goondrickande, men vi var trotta och inte allt for sociala. Vi satt mest och tittade pa stjarnorna och njot av varandras sallskap. Morgonen efter akte vi till Whitehaven beach och satt dar och tog det lugnt i nagra timmar i solen. Sanden var verkligen kritvit och finkornig, sa man hade sand i alla vrar nar vi kom tillbaka till baten, men det var det vart. Efter det blev det dags att ta pa sig vatdrakten igen for att snorkla. Vi letade efter Nemo, men vi hittade honom tyvarr inte. Man kan verkligen vara i vattnet i timmar och bara titta pa allt haftigt som finns dar. Kvallen spenderades an en gang at middag. Aven denna kvall blev lugn, vi var alldeles for trotta efter att ha hallt igang hela dagen och efter lite somn pa en varm bat i delad sang. Imorse vaknade vi, satte pa oss vatdrakterna och plaskade i vattnet an en gang efter att ha fatt i oss lite frukost i magen. Snorklingen blev lite av en besvikelse dar eftersom vi sett sa mycket fint dagarna innan. Nagra pa baten sag och klappade havsskoldpaddor, sa vi var lite besvikna nar vi akte tillbaka till Apollo med den lilla motorbaten. Men da helt plotsligt dyker det upp en liten skoldpadda i vattnet. Han kom upp till ytan for att fa luft, sa vi missade inte det heller. Det var kul. Vi har verkligen blivit godda pa den har resan i alla fall. Frukost, lunch och middag. God sadan. Sarah, kocken ska verkligen ha en eloge. Besattningen var underhallande och allt var verkligen bra! Nar vi kom hem var vi dock sjuuuukt svettiga och skitiga sa duschen var valbehovlig och jatteskon. Ikvall ska vi till en bar och ha en sista kvall med de fran baten. Det blir pizza och oljugs, sa vi kanske kan visa en roligare bild infor alla vi reste med. Imorgon aker vi vidare till Townsville for att ta oss over till Magnetic Island i ett par dagar. Nu ska jag ga tillbaka till hostelet och sminka mig. Glad alla hjartans dag till er dar hemma. Jag saknar min familj som mest nu. Jag alskar er..

Hoppas Sverige ar sig likt, snart kommer vi hem och gor det osakert igen... Tyvarr..

Kramar Lovisa


Kommentarer
Postat av: Emil

Har precis pratat med mig men kan inte skippa att skriva! Glad alla hjärtans dag goding, jag skall gottgöra detta när jag är hemma, en middag får det bli, en sådan med mina nya kunskaper duvet ;) haha! Snart ses vi, känns knep! :P

pusspuss snygging!

2010-02-14 @ 10:18:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0