Cape Tribulation

Vi at en dundergod middag med brod, klyftpotatis och var favorit, rora! Morgonen efter gick vi upp redan klockan sex for att kasta i oss frukost, checka ut och bli upphamtade av en riktig lirare vid namn Pete som skulle ta oss med pa Cape Tribulationaventyr. Hans standarduttryck var "No worries, guys" och han missbrukade det rejalt. Han berattade dock ganska roliga berattelser och ovard fakta. Manga av hans fakta gick tyvarr ut pa lite mycket snusk. Sex var hans favoritamne verkade det som. En rolig grej han bberattade ar att det farligaste jobbet i Australien ar att sta vid vagarbete och halla fram stopskylten. I alla fall sa akte vi ut till ett Zoo dar vi fick se lite djur och ormar. Efter det akte vi vidare med en annan buss till en regnskogspromenad dar vi gick i sporegn. Efter det akte vi over Daintree river till regnskogen dar vi blev avslappta vid Ferntree Lodge dar vi skulle spendera natten. Vi gick i sporegnet och handlade litegrann i den sjukt dyra affaren och at sedan. Vi gick tillbaka till rummet som vi delade med en Kanadensare som hette Tim och som var helt sjukt social och trevlig. Mandish, Soffan och jag spelade kort och lyssnade pa musik o sen kom han in sa satt han och jag och pratade i sakert en timme om allt mellan himmel och jord. Han var typ 40 ar gammal och var lite nervos over att resa forsta gangen ensam. Han var lite av en late bloomer som han sade. Det blev en tidig kvall och vi lag alla i sangen vid elva och sov som sma barn hela natten. An en gang kan man undra om vi inte klarar oss utan varandra da vi flyttade sangarna sa att alla tre lag i en hog i mitten av rummet.

Morgonen efter checkade vi ut, at frukost och satte oss och laste vara bocker i saccosackar och vantade pa att bussen skulle komma och hamta oss. Efter att ha fatt i oss lite makaroner sa hoppade vi pa bussen, akte till ett glasstalle mitt iregnskogen dar vi kopte organisk glass och dar at vi varldens godaste passionsfruktsglass. Efter det var det dags for krokodilsafari pa daintree river och vi sag nagra sma sota krokodiler lura i vattnet. Efter det akte vi in mot Port Douglas och bestamde oss for att strunta i att stanna en natt dar som det var tankt fran borjan. Vi ville hellre aka in till Cairns igen for att ha en rolig lordagsutgang. Vi fick tag i ett hostelrum for 15 dollar, sa da kandes det inte lika dumt att vi struntade i Port Douglas dar vi redan betalat for boende. Vi gick och kopte pizza pa Domino's och sen blev det dusch, smink och forfest pa rummet. Vi gick till gilligans dar dar var massvis med folk och dar i vimlet traffade vi pa vasterasarna och dansade och hade skoj hela kvallen. Vi satte oss utanfor och pratade ett tag, sag en vakt sla ner en kille och sen gick vi hem och sov.

Dagen efter skulle vi checka ut tidigt for att byta hostel till YHA dar vi ska bo resten av tiden i Cairns. Vi tog en promenad i det fina vadret och gick och handlade osv for att doda lite tid innan vi fick checka in. Vi hangde vid lagunen ett par timmar och somnade i solen. Pa hostelet stoter vi sjalvklart pa danskarna igen. Vi gjorde egna hamburgare och duschade sedan och sminkade oss och sen forfestade vi vid koket pa hostelet. Dar satt odiskreta killar och snackade bakom ryggen pa oss men vi gillade laget och korde vart race. Sen gick vi till Gilligans o dar inne traffade vi Linda fran Stockholm sa vi hangde med henne. Sen motte vi vasteras som skulle ga och ata, men Martin stannade kvar och underholl oss alla. Det var trist att saga hejda eftersom de reser vidare till Nya Zeeland idag, men sant ar ju livet och vi har fortfarande en dryg vecka kvar har i Cairns och vi alskar stallet!! Idag sov vo lange, at en riktig brakfrukost med grot och aggmackor och sen gick vi till qantas och sen at vi en supergod glass. Jag tog jordnotsglass som smakade precis som snickers. Ikvall tar vi det lugnt och har rehab. Tacos star pa menyn.

Om det inte blir finare vader snart sa deppar vi ihop, vi vill ju ha farg nar vi kommer hem. Men vi haller tummarna for Sydney sista veckan. Den 3 mars aker vi dit och stannar tills vi flyger hem till Sverige igen.