kärlek, läxor & pussar

Så sitter jag här ännu en kväll, med svagt ljus från taklampan och regnet som smattrar mot rutan. Idag var en bra dag. Idag var en dag jag vill ha fler av.

Jag tog vår vän peugeoten ut till Varnhem när klockan slagit två. Väl framme på junkragårdsvägen hann jag inte mer än att stanna innan jag fick världens bästa välkomnande i form av en underbar systerdotter vid namn Alma springandes mot mig och bilen. En lång kram hade jag att vänta mig och därefter en ordentlig puss, rätt på munnen. Fick ett uns av dåligt samvete när det första hon sade var: Vi har ju inte setts på jääääättelänge!! O jag vill ju inget hellre än att träffa mina skatter så ofta jag kan. Skärpning på det. Storasyster och Ella kom fram i lite lugnare mak och därefter begav vi oss in, för att försöka undkomma den allt mer påkommande kylan utanför. Efter skratt, bus och en promenad med Malte, som förövring hade blivit stor, fick jag både prova på att sjunga Lips med Alma och hann efter det se en stund på "Karlsson på Taket" med Ella. Sen tyckte jag att det var läge att hålla big sis sällskap i köket medan hon lagade mat. Moster Lovisa hade läxförhör med båda tjejerna. Högläsning stod på schemat. Efter läxor var det dags att hugga in på middag. Tyvärr var jag tvungen att åka ganska snart efter detta, hade lovat att hämta Emil och hans pappi efter ett träningspass som avslutades i Varnhem.

Nu sitter jag här nöjd och glad och med ett par ögon som knappt vill hålla sig öppna. Imorgon blir det ett besök till Skövde stad och matlagning. Det kan även hända att det blir en extra överraskning som ska fixas. Det är nämligen någons mammi som fyller år. Inte min. Inte än.


Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0