kanel, kardemumma & BULLAR

Igår fångade vi dagen när jag och E och satte igång med kanelbullsbak efter några extrainköp som fattades skafferiet. Kardemumma stöttes och deg knådades och till slut var det bara gräddningen kvar. Skjut mig vad goda de blev, godaste jag ätit tror jag minsann. Sådana får det blil fler gånger. Idag när det är kanelbullens dag så ska vi passa på att avnjuta en eller två, tillsammans med ett glas mjölk och invänta nattens mörker. Kanske borde vi tillaga någon sorts föda också, då bullar inte innehåller allt man behöver för att orka dagen.

Igår efter bullbakets slut bjöds vi på  middag hos emils pappi och sen tillbringade vi en del av kvällen framför brasan och tvn på slalomvägen. När klockan närmade sig 21 tackade jag för maten och begav mig till Ulveket och hämtade upp min kompanjon Cecilia och vi begav oss ner till Pim's för att avnjuta både en och två koppar te, innan Maria gjorde oss sällskap inne i värmen på Pim's barstolar, medan vind och regn skådespelade utanför fönstret. Efter mys och prat och ett förslag om att julaftonen kommer att firas tillsammans med Cici, My och Karin i sydostasien tog vi på oss både jackor och halsdukar och trotsade vädret för att bege oss till respektive bilar för att ta oss hem. Min hemresa gick återigen mot Slalomvägen där jag kurade ner mig i soffan en stund innan vi kröp till kojs.

Den stora resan närmar sig med stormsteg och nu är det blott 2 månader och 2 dagar tills vi sitter på planet som ska ta oss till varmare breddgrader. Thailand, Vietnam, Kambodja och Laos är givna länder att besöka, resten fixar vi på plats innan vi hoppar på nästa plan som tar oss till Sofia och Amelie i Australia och Melbourne.

Nu ska jag fixa med lite annat.

Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0