Phnom Penh

Igar var vi och tittade pa Angkor Vat och massa andra tempel. Det var jattevackert att se och vi hade en privat tuktuk-chauffor hela dagen som vantade pa oss precis utanfor utgangen nar vi var klara. Tee hette han. Jattesnall och ville fa med oss ut pa buffé pa kvallen, men vi orkade inte utan var helt slut efter att ha gatt runt i 35-gradig varme hela dagen. Drack sakert 4 liter vatten, och det behovdes verkligen!

Vi kom hit idag till phnom penh, huvudstaden runt tretiden efter att ha akt buss i fem och en halv timme. Skont med luftkonditionerad buss. Vi at som vanligt ingen frukost eftersom vi forsov oss (vilket vi i arlighetens namn ALDRIG gor annars, nagon av oss) Vi vaknade 6.20 och bussen skulle lamna vart guest house 6.30. 6.32 sprang jag ner for trappen med ryggsacken pa ryggen men bussen hade redan gatt. Helvete tankte vi, men hjalpsamma som kambodjanerna ar sa ringde de bussbolaget och sag till att de hamtade upp oss lite senare. Madde lite illa ett tag pga bristen pa mat, men annars gick resan bra! Sen gick vi till rummet och tog det lugnt for att sen duscha och gora iordning oss for att ga ut och ata.. vi at mexikanskt. Forsta gangen jag har vart sugen pa mat sen vi kom hit. Har inte haft matlust alls oich knappt atit nat, sa magsacken ar liten nu. Trakigt att inte vara hungrig nar man ar i ett land med skitgod mat.. menmen, jag hoppas att den kommer tillbaka.. Vi har precis vart pa en bar och tagit oss varsin ol (otippat) och nu sitter vi har.. jag svettas sa det rinner.. Svettas mer nu an vad jag nansin har sett emil gora.. o det sager en hel del.

Imorgon ska vi till forintelsemuseet Toul Sleng, och vi bada langtar massor dit eftersom det verkar vara valdigt intressant. efter det blir det killing fields och sedan morgonen darefter aker vi vidare till sihanoukville och kusten. Som vi langtar!!

Take care alla dar hemma, tanker pa er mer an ni tror..


Lovisa


Kommentarer
Postat av: Stjärtvick

Vad skönt att ni har det så bra och att det är så varmt för här är det svinkallt! Hoppas det kommer upp lite bilder snart, skulle vara kul Lojsie! Ha det så bra och ta hand om dig. Puss och kram

2009-11-12 @ 17:31:11
Postat av: Maria

Lovisa! Allt låter som en film, eller ja, det är så jag ser er framför mig, rörliga i alla miljöer som du beskriver! Fint! Era vardagar låter kul och shit vad skönt med 35 grader, jag fryser häcken av mig varje dag här hemma. Stor Puss och hälsa Amanda hjärligt!

2009-11-12 @ 23:24:30
Postat av: Lovisa

Stjartvick, jag njuter av varmen. Det ar varmt sa det racker bade till dig och till mig ;) Pussis



Maria: Ibland ar det faktiskt som i en film! Hur ar allt hemma? Har Klarisen akt till Salen an? PUSS

2009-11-17 @ 16:02:29
URL: http://lovisaps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0