Laos

Ja nu har vi lamnat ytterligare ett land. Vietnam var val bra, men inte alls sa bra som Kambodja. Manniskorna i Kambodja kanns mer akta och genomgoda. I morse efter frukost checkade vi ut fram Little Hanoi och tog en promenad till minibusstationen som lag 15 min bort. Dar satt vi och vantade i narmare en timme innan bussen var full och kunde aka till flygplatsen. Emil ringde men mina pengar tog slut, sa det samtalet blev tyvarr kort och inte sa uttommande. Val framme pa flygplatsen fick vi vanta pa att fa checka in bagaget. Efter det sa var vi hungriga igen, vet verkligen inte vad det ar med oss. Ater som djur nu istallet. Sa vi satte oss pa en restaurang och bestallde in lite pommes fristes och vantade pa planet. Planet var ett skamt. Propellerplan med saten som var i alla varldens farger. Det mest fargglada tyget jag sett. Jag satt och funderade over varfor flygvardinnan inte visade var flytvasten fanns o nar jag kollade pa sakerhetslappen sa visade det sig att flytvasten var sittdynan man satt pa som skulle fungera som flytobjekt. Ett skamt! Men resan gick bra och nu ar vi framme i Vientiane som ar en liten huvudstad med 200 000 invanare. Mycket mysigare och framforallt lugnare an Hanoi som jag inte gillade sarskilt mycket. Vi rakade hamna pa ett dyrt guest house, men vi gillar laget och det ar fint i alla fall. Orkade inte krangla nar vi val tagit en taxi dit. Delade taxi med en finska som inte fick ut nagra pengar i automaten, sa vi fick betala for henne. Far val se om vi ser roken av de pengarna. Imorgon ska vi utforska Vientiane och ga till det skandinaviska fiket som ar kant har. Ska bli gott med lite svenskt. Kram Lovisa

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hej Lovis,

Är det bra mat i Laos?

Puss och kram

Pappa

2009-11-24 @ 18:05:07
Postat av: Lovis

Hej pappi! Maten i Laos har vi inte riktigt provat pa ordentligt an. Cilla, My o Karin sa att de bara hade atit baguetter har o vi har hort fram andra ha;; att maten ar sadar. Men vi far se. Ska vidare till Vang Vieng idag o prova pa tubingen, nar man aker i badringar langs floden du vet. Saknar dig. Puss puss

2009-11-26 @ 03:06:14
URL: http://lovisaps.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hej,

Du det är samma sak för mig, har aldrig ätit så mycket som jag gjorde när vi var i Thailand. Äter fortfarande mycket mer än jag gör hemma, begriper mig inte på detta alls. Det är kul att läsa din blogg, ni verkar ha det jättebra:)

pussar

2009-11-29 @ 06:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0