battur, mat & massage

I forrgar efter middagen som bestod av supergod grillad dagsfarsk fisk nere pa stranden gick vi till ett stalle som heter Monkey Republic dar vi tog oss varsin ol. Dar traffade vi tva irlandare och herregud vad svart vi hade med spraket, vi trodde vi hanterade engelskan hyfsat bra, men vi fattade verkligen inte allt de sade. Men vi gjorde ett tappert forsok i alla fall och det var trevligt att traffa nytt folk.

Igar gick vi ner till stranden efter att ha tagit oss en valbehovlig sovmorgon. Dar lag vi och glassade. Jag satte pa mig spenderarbyxorna och unnade mig bade en kroppsmassage och en fotfilning, skont att bli ompysslad lite! Sen kopte jag aven tva sma grejer att skicka hem till mina alsklingar som fyller ar i borjan av nasta ar. Vi unnade oss aven farsk skuren vattenmelon som substitut for lunch, hur gott som helst! Efter att vi suttit pa stranden till solen borjade ga ner sa gick vi hem, duschade, gjorde i ordning oss lite for att sedan ga ner till grannrestaurangen som vi last massa bra recensioner om. Jag at svardfisk och efter maten sa kande vi for en efterratt. Det blev en "Double Trouble" att dela pa och det var precis sa gott som beskrivningen lat. Tre olika glassorter med varma browniebitar, bitar av snickers och m&ms och chokladsas. SUPERgott! Efter det sa gick vi till Monkey Republic igen och tog oss varsin drink dar vi stotte pa en engelsman som var en valdig pajas, hoppade fran sida till sida och holl pa. Konstigt folk man kan stota pa, men ack sa roligt!

Imorse gick vi upp och laddade upp for en battur som vi bokat dagen innan. Vi blev hamtade vid vart Guest House och darefter sa akte vi till ett stalle dar vi fick "frukost", en baguette, smor & sylt. Vi akte vidare ner till vattnet dar vi hoppade pa en bat. Primitiv, men mysig. Det var bada chilenare, australiensare, engelman och kambodjaner med. O sa vi svenskar. Amanda, jag och tre andra killar.

Vi stannade efter ca 30 minuters battur for ett snorkelstopp. A & jag insag snabbt att det var lite laskigt och jag vagade knappt kolla ner av fruktan att se fiskar. 5 minuter och vi tva var uppe pa baten igen. Vi akte vidare mot bamboo island dar vi spenderade formiddagen vid stranden. Direkt nar vi kom fram blev det bikini pa och sa satte vi igang med volleybollspel. Sjukt roligt! Jag fick an en gang visa mina dolda volleybolltalanger och sandiga, svettiga och andfadda hoppade vi i vattnet for att ligga dar och sitta vid strandkanten anda tills det blev dags for lunch. Livet ar bra underbart ibland! Efter lunch tog vi oss en powenap och sedan badade vi igen tills vi akte hem. Snorkelstopp aven pa vagen hem, men vi valde att stanna i baten denna gang.

Efter dusch och iordninggorade gick vi ner till internet och bokade flyg mellan Nha Trang & Hanoi som ska ske senare under resan, en tagresa, som i forst tankt att ta skulle ta 33 timmar och det kanns lite sadar jamfort med en dryg timme i ett plan. Vi har aven fixat flygresa mellan Hanoi & Vientiane for att ha en biljett att visa upp imorgon nar vi nar den vietnamesiska gransen, da vi ska fa ett turistvisum per automatik for 15 dagar. Vissa fordelar finns det med att vara svennebanan.

Idag at vi nere pa stranden igen, barbecue jatterakor at jag, men bakad potatis och vitloksbrod. Uppdaterar mest maten for min pappis skull, da jag vet att han tycker det ar intressant!

Barnen har ar sa sota sa att det ar helt overkligt by the way. Har en del fina bilder pa nagra. Vara telefoner med thailandskt kort fugerar inte alls har, sa det ar svart att vara i kontakt med varlden darhemma.

Nedan kommer ett fatal bilder pa var resa hittills i Bangkok och Kambodja. Fler kommer senare.







Imorgon

Kommentarer
Postat av: Micke

Hej på dig,

Jag är inne och läser din blogg nästan varje dag. Det är intressant och höra hur annorlunda det är där, i förhållande till det vi har här hemma.

Skriv på bara!!

Ha det gott

Micke

2009-11-15 @ 18:46:37
Postat av: Maria

Lovisa, jag gillar att läsa, du skriver så underhållande och så. Det är som om vi pratar som annars här hemma på något sätt, och det är mycket positivt! Inte samma samtalsämnen men ändå. Jag känner att jag är med lite på er resa ändå, när du är så duktig på att uppdatera.

Jag saknar dig, såklart!

Ps. Den där efterrätten lät verkligen inte fy skam!

PUSS

2009-11-15 @ 21:09:32
Postat av: johanna

hej hej.

Är inne o läser din blogg ofta ofta för att få följa med er på resan lite.

Inte alltid lätt att förstå den irländska dialekten, men vad kul att ni träffas på så många olika nationaliteter. Jättefina bilder du fått med.

Hoppas att resten av resan blir lika lyckad o att ni får vara friska.

Bamsekram. Tänker på dig.

2009-11-16 @ 20:47:26
Postat av: Lovisa

Mikael: Ja en san har resa borde alla gora. Man lar sig en hel del och framforallt att uppskatta vad vi har hemma. Fortsatt att kommentera, alltid lika kul att lasa!



Maria: du hade nog alskat efterratten lika mycket som jag och Amandis gjorde. Tanker pa dig och saknar dig med saklart. Men vi ses snart igen! Du ska veta att jag och Amanda ar blekast i hela sydostasien tror jag.



Johanna: Vi hade verkligen problem med irlandskan, tankte pa dig nar jag satt dar. Du hade nog vart till mycket hjalp for oss korkade svenska tjejer. Keep me updated about the baby, once again ;)

2009-11-17 @ 16:00:29
URL: http://lovisaps.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0