Vang Vieng, tubing & Koh Phangan, fullmoonparty

Far be om ursakt for dalig uppdatering. min trogna lasare ar besvikna, men bloggsidan har kranglat for mig varje gang jag suttit vid datorn.

 

Tubingen var nagot helt obeskrivligt. Har inte skrattat sa mycket sedan jag vet inte nar.

 

Vi kom fram till Vang Vieng efter en skakig och hoppig bussresa dar mitt sate var trasigt sa jag fick sitta pa helspann hela vagen for att inte ramla ner pa golvet. Vi tog oss in pa ett Guest House och hyrde en skitfin mysig bungalow med utsikt mot bergen som ar helt jattefina i Vang Vieng.

 

Efter lite vila, dusch och grillad mat sa stotta vi pa en engelman som fick med oss till en bar dar vi blev bjudna pa buckets. Det blev en tidig kvall och vi gick hem och lade oss for att ladda for tubingen.

 

Pigga och glada vaknade vi, gick och at frukost pa ett mysigt fik, som det forovrigt kryllar av i Vang Vieng. Det blev baguette med brie och salami och en mangoshake. Vi gick tillbaka till rummet, solkram, solglasogon och bikini pa. Darefter gick vi till tubingstallet och hyrde oss varsin tube, alltsa innerringen av ett traktordack. Sen delade vi tuktuk tillsammans med Australiensare och Israeler bort till den forsta baren dar aventyret borjade.

 

Vi lamnade av ringarna och varmde upp med varsin ol for att sedan fortsatta med buckets. Manga blev det och whiskey och ol tillhor nu vanligheterna. Vi traffade tva svenska killar Jocke och Johan som hade suttit ett tag och funderat pa om vi var svenskar eller inte innan de fragade. De var snalla och slapade runt pa vara flipflops och solgalsogon nar vi hoppade i floden for att simma till nasta bar. Ja, SIMMADE. Eftersom nagra hade tagit vara tuber och inga fanns kvar sa fick vi snallt hoppa i och simma dit istallet. Iforsig var det inte mer an kanske fyra meter men anda. Vi slog i knan och lar vilket resulterade i stora blamarken innan vi blev uppfiskade med en petflaska fastsatt pa ett snore. Sa sjukt, men sa roligt!

 

Vi underholl berusningen med flera buckets och whiskeyshots som egentligen smakar fan. Men vi gillade laget och traffade massa trevligt folk innan vi upptackte att det bara fanns en tube kvar. Den hoppade Jocke i och hamtade till oss innan den forsvann. Pa kuppen skar han upp fotterna sa han inte kunde tuba dagen efter. Lite daligt samvete fick vi, men han forsakrade att det inte var vart fel, vilket det verkligen var.. Vi delade pa ringen och skrattade som tva idioter nar vi akte de tva meterna till nasta bar dar vi aterigen blev uppfiskade. Johan o Jocke forsokte utan resultat overtala oss att aka linbana tillsammans med dem, men vi kanske att det inte avr nat for oss, sa vi stod over. Vid den baren var vi kvar tills klockan var tjugo over fem, da haffade vi tva ringar och akte en bit for att bli upphamtade av en tuktuk som tog oss tillbaka. Dock forsent, sa vi missade att fa tillbaka depositionen. Men det var det vart!  Efter en snabb dusch sa upptackte jag en sovande Amanda pa sangen, som absolut inte orkade folja med sa jag gjorde Vang Vieng all by myself letandes efter Jocke och Johan som jag hade bestamt traff med pa ett stalle som inte fanns. BRA! Jag fick sallskap av en irlandare som foljde med mig och letade. Honom hangde jag med i flera timmar innan han forsokte lagga in en stot och jag gick darifran. Av en sjuk slump moter jag J&J utanfor och eftersom jag bara atit frukost sa foljde jocke med mig for att kopa en macka och sa satte vi oss pa en restaurang och drack vatten. Vi satt dar o gick sedan hemat nar Johan kommer forbi pa en moppe och har akt runt overallt for att leta efter oss. Sen var det skont att sova.

 

Dagen efter sov vi lite langre och sen fixade vi flygbiljett och bestamde oss efter en ol och en pannkaka att vi skulle aka och tuba. Fast denna gangen utan tuber. Vi valde landvagen. Tog en tuktuk och forsokte komma ikapp alla andra fulla manniskor eftersom vi inte kom dit forran fyratiden. Vi lyckades bra och efter nagra timmar tog vi en tuktuk tillbaka och duschade, at och gick sedan till Qbar dar vi motte upp alla andra. J & J, en norrman och tva hollandare. Vi gick vidare till nan annan bar och kvallen var sa sjuuukt lyckad. Hade trevligt som fa och fick sallskap hem efter att Amanda gatt tidigare.

 

Dagen efter var inte lika kul. Madde skit och bortskamd som jag ar med bakfyllor sa var jag inte alls beredd pa det. Men vi hoppade pa bussen halv nio och akte tillbaka till Vientiane dar vi at en pizza innan vi akte till flygplatsen for att aka vidare till Bangkok. Traffade hollandarna dar igen, av en slump.

 

Lao Airlines tog oss till Bangkok dar vi akter direkt till tagstationen for att fixa biljett till Koh Phangan. Vi valde att ta en buss dagen efter eftersom alla andra var fulla. Sen checkade vi in pa ett urmysigt guest house dar vi verkligen kande oss som hemma. Urgullig personal och  vi fick till och med anvanda deras dator i receptionen for att kolla internet och hon ringde och bokade boende till oss pa koh phangan. Underbara! Vi at en bit mat innan vi gick och lade oss.

 

Vi sov lange och vaknade svettiga i varldens varmaste rum och efter dusch sa gick vi och at frukost och sedan akte vi till Siam Paragon och gick pa Asiens storsta akvarium. Efter det at vi pa burger king. Skitgott! Vi akte tillbaka till vart guest house och hamtade vaskorna och satte oss sen pa bussen.. Delade ett rum langst fram med soffor och grejer tillsammans med 5 irlandare som var jattegulliga. Nar jag fick en hostattack mitt i natten kom en av dem fram med en flaska kallt vatten. Karlek! Vi fick inte manga timmars somn innan vi var framme vid Surat Thani dar vi skulle vanta pa nasta buss som skulle ta oss till Hamnen for att aka till Koh Phangan. Hamnade bredvid en svensk tjej pa bussen, Caroline fram Lund som reste tillsammans med hennes killkompis Christoffer och de har vi hangt med nu anda sedan vi sags forsta gangen. Vi bor till och med i bungalowerna bredvid varandra. Underbara manniskor, lattsamma och man kan prata om precis allt! Vi har sjukt otur med vadret dock. har inte haft en gnutta av sol utan bara regn och moln. hoppas det vander snart!

 

Forsta kvallen pa Koh Phangan bestamde vi oss for att se vad partystranden hade att erbjuda. Sa efter mat och ol sa gjorde vi oss redo for buckets och partylivet pa stranden. Vi hade roligt, men gick hem och somnade vid 3 tiden. Sov inte mycket utan vaknade svettig och gick ut och lade mig i hangmattan dar vi lag hela dagen med undantag for mat och toapauser. Lovely!! Vi duschade i iskallt vatten, eftersom det ar det enda som Laem Son har att erbjuda och efter det blev det smink o klader pa och mat och ol i magen pa restaurangen dar vi bor. Delade taxi med tva stockholmare som tyckte att jag och Amanda pratade som Jan banan. INTE okej! vi forstatte ladda med ol och forberedde oss pa vad som skulle bli en av de roligaste kvallarna nagonsin!

 

Efter att ha tappat bort varandra direkt korde alla sitt eget race och gjorde fullmoonparty all by ourselves. Sjukt kul och man kande sig inte ensam en enda sekund. Har aldrig sett sa mycket manniksor pa samma stalle nansin. traffade till och med en av smalnningarna vi traffade i Sihanoukville i Kambodja. O traffade ocksa norrmannen fran Vang Vieng. Helt obeskrivligt roligt var det och massa trevliga manniskor overallt. Massa svenskar overallt och urgulliga australiensiska tjejer. Jag kom inte hem forran klockan var halv tio imorse och det sager en del om hur javla roligt det var. Amanda hade vart hemma sen sju och Carro kom tidigare och Christoffer strax efter Amanda. Har inte sovit mer an tva timmar inatt sa jag gar verkligen pa den sista energin som finns nu. Men allt ar sa javla roligt och jag och amanda som verkligen ar bland de lugnaste suparna i vart gang insag att under de senaste nio dagarna har vi vart fulla sju av dem. Men vi lever livet och gillar laget. Detta resande ar underbart och det ar forst nu vi inser hur bra vi har det har borta och hur javla roligt det verkligen ar!

 

Nu har vi precis duschat och gatt ner till ett internetcafe tillsammans med C & C. Som vanligt ar vi hungriga och ska ga och ata efter detta. Sen far vi se, ar poolparty har ikvall, men vi far se hur mycket vi orkar med. Imorgon bar det av till Koh Tao for lite snorkling och liknande. C & C ska ocksa dit sa vi har sallskap. Det ar sa mycket roligare att vara fyra an bara tva och kanns som om vi kant dem skitlange.

 

Hoppas allt ar bra hemma och jag ar sa stolt over min storasyster! Du ar bast och jag saknar dig och Carinis massvis.

 

Massa kramar

Lovisa

 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Maria

Vad roligt det låter som du har det, galet och roligt! Och det gillar jag! Jag saknar dig, och ger dig, du lugna supare, ett råd. Glöm inte vilan, Lovis! Puss, puss och PUSS!

2009-12-08 @ 21:01:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0