en annorlunda jul

Dagen fore dopparedan blev en riktig myskvall. Efter en osminkad middag pa en irlandsk bar, dar vi at sjukt stark chili con carne gick vi tillbaka till Sea Gate Resort och hade altanhang innan vi gick och lade oss tidigt. Under natten blev min forkylning varre och jag vaknade med halsont som hette duga, men eftersom det var julafton var det bara att bita ihop och jag och Amanda gick ivag och kopte julklappar och tomteluvor innan vi gick tillbaka och at frukost med de andra. Eftersom det var stralande sol ute sa lag vi pa stranden hela dagen, spelade fotboll, kastade gris och hade det allmant skont. Efter att vi atit lunch och kollat pa Hitta Nemo i brist pa Kalle Anka filmer sa var det dags for dusch och iordninggorande. Tanken var att vi skulle ga och ata jultallrik pa ett stalle, men nar vi kom dit fick inte alla 11 plats nanstans sa det blev den irlandska baren igen dar det blev paj for min del. Inte sa juligt, men valdigt gott! Efter dartspel och biljardspel atergick vi till sea gate och borjade forfesta lite och bytte julklappar. Sjuka julklappar hade alla kopt. Jag bytte med Patrick och fick sex flaskor vatten och en javla massa ballonger. Oliver fick chokladdoppade popcorn med ett ackligt kycklinghuvud i pasen. Sa ackligt! Det fanns klappar av alla slag och vi pratade, skrattade och hade valdigt roligt. Firade Amanda lite extra eftersom det var hennes 20-arsdag. Efter det akte vi till nan slags djungel dar det var halfmoonparty. Sjukt mycket folk, men lika manga dragg och jobbiga manniskor. Tjejligan korde sitt eget race och till slut nar Carro hade skadat foten akte vi tillbaka och plastrade om henne. Amanda och jag gick in och lade oss och sen knackade det pa, sa fick vi sovsallskap. Det var en bra jul trots att den inte spenderades med familjen.

Nu idag ar det verkligen en dagen efter dag. Har legat pa stranden och kollat pa film om vartannat. Ikvall ar det tydligen utgang igen, innan vi aker till Bangkok imorgon. Dar ska vi shoppa, forsoka hinna att halsa pa Karin och sen ska vi invanta flyget som tar oss till Australien.

Hoppas er jul dar hemma var vit och fin!

Saknar er,

Lovisa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0