back in bangkok

Pa juldagen blev det mat och sen utgang. Denna gang var det Haad Rin stranden som gallde. Mycket roligare dar an pa djungelpartyt. Ganget holl ihop ett bra tag innan vi delade pa oss och jag satt med Oliver pa stranden hela kvallen fram tills Patrick drar ner mig i vattnet och jag blir helt dyblot. Jag forsokte vara sur ett tag fram till Mitch gor en repris och gor likadant. Efter det blev det kallt sa Oliver, Mitch, Carro fran O-vik och jag tog en tuktuk hem. En lika varm natt, men en battre dag efter da bakfyllan inte visade sig. Vi lamnade sea gate resort hela ganget, akte till piren, sa hejda till o-vik tjejerna och akte vidare mot Surat Thani dar vi vantade i en evighet pa olika stallen innan vi hoppade pa nattbussen som tog oss tillbaka till Bangkok. Bussen var kall, men relativt bekvam och min misstankta halsfluss har inte blivit det minsta battre efter 6 dagar. Klockan halv fem var vi framme i Bangkok. Lundarna gick till Burger King medan vi checkade in pa forsta basta rum pa Khao San Road och lamnade vaskor och gick tillbaka till BK och at en otroligt onyttig frukost. Vi gick hem och tog det lugnt ett tag, fraschade till oss och gick tillbaka till de andra for att efter kortspel o.dyl ta oss till MBK shoppingcenter dar det blev en riktigt rejal shoppingdag. Har nog aldrig shoppat sa mycket under en dag som jag gjorde idag. Presenter till familjen och unnade mig mycket sjalv ocksa. Mandi och jag gick och at sushi och traffade sen de andra for att ga pa bio. Avatar, kass film, men lite roligt eftersom vi sag den i 3d format med sadana dar fula glasogon pa oss. Efter bion var det dags for att saga hej da till varldens basta resesallskap som efter tre manader lamnar Asien for att aka tillbaka till Lund igen. Blodig som jag ar sa blev det ett kanslosamt avsked och efter nagra tarar sa shoppade vi vidare lite innan vi akte tillbaka hit till Khao San Road. Ikvall blir det en sista pad thai och en sista chang ol. Det har vart riktigt goda vanner har borta i Thailand, men vi kommer tillbaka hir forr eller senare och halsar pa dem igen.

Ja nu ar forsta delen av aventyret slut. Asien har vart helt obeskrivligt bra och vi har traffat de basta manniskor i denna varld tror jag. Vi aker nu vidare mot en annan kontinent som forhoppningsvis blir minst lika bra som denna. Asien ar grymt pa alla satt och jag skaskaska tillbaka hit inom en snar framtid. Hoppas att man kan halla kontakten med folk som man traffat och prata minnen och kolla bilder tillsammans senare..

Nu lamnar vi ris, prutning och billig mat for nya saker. Ska bli spannande att se vad Australien har att erbjuda.
Att aka ivag ar det basta beslut jag nansin tagit och jag tror inte jag kommer andra uppfattning dar borta heller.

Kram Lovisa

Kommentarer
Postat av: Ingela o Micke

Hej Lovisa

Tack för det fina kortet. Vi ser att ni har haft en bra tid i Asien. Hoppas det blir riktigt bra i Australien. Det är ju en annan kultur där.

ta hand om dig och glöm inte att långa simturer är bra för hälsan hihi...

Kram / Ingela o Micke

2009-12-29 @ 13:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0