Australia

Nu har vi kommit fram till denna kontinent. Resan gick bra, men den var tråkig. Jag och Mandi kollade pa Michael Jackson filmen This is it, men Amanda somnade direkt så sen var jag ensam. Vi kom fram till Sydney, bytte flyg och sen kom vi fram till Melbourne. Självklart kom inte mitt baggage med. Så vi fick lite kompentationskaffe på ett cafe där och sen fick jag lämna Sofias adress så de kunde skicka hem väskan på kvällen. Underbart skönt att slippa bära på den hela vägen till lägenheten. Väl framme i Melbourne på busshållplatsen kom Sofia och mötte oss gråtandes och med öppna armar. Strax därefter kom Amelie och mötte upp. Sjukt kul att träffa dem igen och efter att vi tagit det lugnt hemma ett tag gick vi och handlade, lagade en sjukt god middag bestande av pasta och sås, och sen gick vi ut på picknick tillsammans med Elin W. Satte oss i en urmysig park och åt frukt och chips och bara njöt i solen. Lovely!
Vi gick och hyrde en film, köpte choklad och sen gick vi hem till dem igen och använde "bion" som de har i sin byggnad. De bor jättelyxigt med pool, tennisbana, egen liten minibiosalong o.s.v. Jag somnade efter 5 minuter eftersom jag inte sovit ordentligt på länge, sen vaknade jag när filmen var slut. Skönt! Sen gick vi upp till lägenheten lade oss i sängarna och pratade tills vi blev så trötta att vi somnade. Imorse efter frukost och dusch gick vi ner till city för att shoppa lite skor, bikini och andra nödvändigheter. Vi har nu fixat aussienummer och busspass för hela resan. Efter stan tog vi en promenad till sjukhuset där Amanda och jag träffade farbror doktorn för att kolla upp våra halsar. Fick sitta där i nästan 3 timmar för ett besök som varade i max tre minuter. Fick gratis penicillin och gratis läkarbesök. Billigt och bra för backpackertjejen som jag blivit. Efter sjukhuset gick vi tillbaka och träffade Stacey, en tjej Amanda jobbade med i London. Vi tog en glass, sen gick vi tillbaka till lägenheten, satte igang med handtvätt i badkaret eftersom deras tvättmaskin har gått sönder och nu sitter vi här och borde gå och lägga oss eftersom klockan är två på natten här nu.

Imorgon är det nyårsafton och vi vet ännu inte vad vi ska hitta på, men som vanligt löser sig allt och det blir nog bra vad vi än gör.

Kram Lovisa

Kommentarer
Postat av: Lina Barremyr

God jul i efterskott och gott nytt år i förskott! :D hoppas ni får de bra i australien och värmen. ;) Här hemma i värmland va de 29 minusgrader imorse och jättemyckst snö! Ha det bäst! :D Kram

2009-12-30 @ 18:51:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0